TRASA_1 Náučným chodníkom na Súľovský hrad

Čas: 2 h / 6km
P - Gotická brána - Hrad Súľov - Lúka pod hradom - Lúka pri Kamennom hríbe - P

Od parkoviska v tiesňave "Skálie" začína krátky, intenzívny výstup riedkym lesom, pokračuje miernym stúpaním dolinou bukového lesa. Po cca 40 min sa pomedzi borovice otvárajú skalnaté výhliadky a zelená značka naviguje vľavo, na odbočku z hlavného chodníka, smerom ku vyhliadke na Gotickú bránu.
Chodník pokračuje lesom s odnaženou koreňovou sústavou, skalnatými prahmi a rozsadlinami. Úsek pod hradom dopĺňajú rebríky. Z Hradu Súľov sa zostupuje chodníkom zabezpečeným rebríkmi a zábradlím. Počas daždivého počasia a napadaného lístia od jesene do jary, dbajte na zvýšenú opatrnosť. Na Lúke pod hradom, ktorá sa pôvodne volala "Pod kotliščom" je prameň vody, ktorý ale v letných mesiacoch môže vysychať. Tu sa pripojíme na červenú značku a cestou odbočújúcou vpravo, pozvoľne zostupujeme lesom k Lúke pri Kamennom hríbe. Nedaľeko je jedno z verejných ohnísk. Po hranici lesa pokračuje okolo kamenného útvaru Smrčok, zatienený borovicovým lesom, pod Sovou a sovičkou, prechádza ponad rím. kat. kostol Sv. Michala archanjela a končí na parkovisku v tiesňave "Skálie".

Trasu si môžete pozrieť na mape Klubu slovenský turistov