TRASA_2 Súľovské skalné mesto

Čas: 4:00 h / 10 km
P - Gotická brána - Hrad Súľov - Lúka pod hradom - Sedlo Pod Bradou - Sedlo pod Roháčom - *
1* - Obrovská (Panská) brána . Jaskyňa Šarkania diera - P
alebo
2* - Roháčske sedlo - P

Z parkoviska v tiesňave "Skálie", prejdeme po zelenej značke náučného chodníka, cez Gotickú bránu, hrad Súľov a zostúpime na Lúku pod hradom.
Pokračujeme po červenej značke zmiešaným lesom do Sedla pod Bradou. Tu sa pripája modrá značka z obce Hrabové. Pred skalným masívom Brada, je odbočka vľavo na Jilemnického výhliadku s obmedzeným výhľadom na dolinu rieky Váh a Javorníky. Hlavný chodník pokračuje krátkym stúpaním a odbočkou na Štefánikovu výhliadku. Okoliu dominujú veže skalného mesta. Na dvoch prístupných terasách sa otvára výhľad na Malú Fatru, Martinské hole, Súľovské vrchy, Veľký a Malý Manín, Vršatecké bralá , hrad Súľov a pohorie Javorníky. Nad nami sa týčia dve skalné veže Brady (816 m.n.m).
Pokračujeme do Sedla pod Roháčom.
Na rázcestí môžeme zostúpiť žltou značkou cez Obrovskú (Panskú) bránu, vystúpiť do rozsadlinovej jaskyne Šarkania diera a pokračovať okolo celoročného prameňa vody Na Starom, popri lavičkách a verejných ohniskách do obce.
Alebo pokračovať na Roháčskeho sedlo, kde sa popri chodníku otvárajú najlepšie výhliadky na celý skalný amfiteáter. Odtiaľ zostúpime po modrej značke cez bukový les a podhorské lúky do obce Súľov.

Výhliadka Kostol: Hrad Lietava - Vysielač Martinské hole - Kľak - Žibrid - Strážov - Veľký a Malý Manín - Vršatecké bralá - Cigánka - Hrad Súľov - Brada - Javorníky.

Trasu si môžete pozrieť na mape Klubu slovenský turistov